«Ο Υιός του ανθρώπου ουκ ήλθε διακονηθήναι αλλά διακονήσαι»..
Στο ευαγγέλιο της αυριανής ημέρας, πέμπτη Κυριακή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, εξιστορείται η πορεία Του Χριστού μαζί με τους μαθητές Του προς τα Ιεροσόλυμα, κατά τη διάρκεια της οποίας τους προετοιμάζει για όσα πρόκειται να Του συμβούν. Τους λέει, δηλαδή, ότι θα Τον παραδώσουν στους αρχιερείς και τους γραμματείς, θα Τον καταδικάσουν, θα Τον εμπαίξουν, θα Τον μαστιγώσουν και στο τέλος θα Τον θανατώσουν. Την τρίτη όμως ημέρα θ' αναστηθεί.
Θ' ακούσουμε πως Τον πλησίασαν τότε δύο από τους μαθητές, οι γιοί του Ζεβεδαίου, Ιάκωβος και Ιωάννης και του ειπαν:
«Διδάσκαλε, θέλουμε όταν θα καθίσεις ως ένδοξος βασιλιάς στον θρόνο Σου, να δώσεις να καθίσουμε κι εμείς, ένας στα δεξιά Σου κι ένας στ' αριστερά Σου».
Η απάντηση όμως, δεν ήταν αυτή που περίμεναν:
«Δεν ξέρετε τι ζητάτε», τους λέει ο Κύριος. «Μπορείτε να πιείτε το ποτήρι του πόνου που θα πιω εγώ και να βαπτιστείτε στο αίμα του μαρτυρίου που θα βαπτιστώ εγώ;».
Εκείνοι, χωρίς να το καλοσκεφτούν, του απαντούν:
«Μπορούμε».
«Πράγματι», τους απαντά ο Χριστός. «Το ποτήρι του μαρτυρίου θα το πιείτε κι εσείς. Γιατί κι εσείς θα περάσετε πόνους και διωγμούς για την πίστη σας σ' εμένα. Το να καθίσετε όμως στα δεξιά και στ' αριστερά μου, δεν είναι στην εξουσία μου να το δώσω σ' όποιους μου το ζητήσουν, αλλά σ' αυτούς που τ' αξίζουν, για τους οποίους, άλλωστε κι έχει ετοιμαστεί».
Ακούγοντας οι άλλοι μαθητές τις φιλόδοξες αυτές απαιτήσεις των δύο, αγανάκτησαν. Και τότε ο Ιησούς τους κάλεσε όλους κοντά Του και τους είπε:
«Ξέρετε ότι οι άρχοντες των εθνών, συμπεριφέρονται στους λαούς ως κυρίαρχοι. Κι οι άνθρωποι με τα μεγάλα αξιώματα, καταδυναστεύουν τους ανθρώπους. Δεν πρέπει, όμως, κάτι τέτοιο να συμβεί μ' εσάς. Αλλά, όποιος θέλει να γίνει «μεγάλος» ανάμεσά σας, πρέπει να διακονεί τους άλλους. Κι όποιος από 'σας θέλει να γίνει πρώτος, πρέπει να μάθει να τους υπηρετεί όλους. Γιατί κι εγώ δεν ήρθα στη γη για να με διακονήσουν αλλά για να διακονήσω τους ανθρώπους και να θυσιαστώ για να τους σώσω από τον αιώνιο θάνατο, χαρίζοντάς τους τη λύτρωση».
Πόσο συγκλονιστικός λόγος, πρώτακουστος, επαναστατικός! Όχι μόνο για τους μαθητές Του Χριστού, αλλά για ολόκληρο τον μέχρι τότε κόσμο! Όλοι οι μεγάλοι και ξακουστοί φιλόσοφοι και συγγραφείς, ολόκληρη η αρχαία παιδεία και γνώση, δεν θα μπορούσε να συλλάβει το νόημά του! Γιατί κανένας άνθρωπος μέχρι τότε, δεν είχε διανοηθεί να ταυτίσει το μεγαλείο και τα πρωτεία, με την έννοια της διακονίας! Κανείς δεν είχε φανταστεί ότι «μέγας» και «πρώτος», θα μπορούσε ν' αναδειχθεί εκείνος που διακονεί τους συνανθρώπους του με όλη του την καρδιά και την άγαπη.
Τα λόγια αυτά Του Κυρίου μας, έφερναν πλήρη ανατροπή, σ' ένα πανανθρώπινο κατεστημένο. Έκαναν μια αληθινή επανάσταση!
«Ο Υιός του ανθρώπου ουκ ήλθε διακονηθήναι αλλά διακονήσαι»..
Και να σκεφτεί κανείς ότι, δεν πρόκειται, βέβαια, για έναν κοινό άνθρωπο. Πρόκειται για Τον Υιό Του Θεού, Τον Δημιουργό του κόσμου! Κι εδώ είναι που σταματάει το μυαλό του ανθρώπου. Δεν είναι σε θέση να το χωρέσει. Ξεφεύγει από τα μέτρα του και τις δυνατότητες που διαθέτει. Ωστόσο, είναι θεϊκή επιλογή: Ο Υιός Του Θεού, ως άνθρωπος, επιλέγει σκοπό της αποστολής Του, τη διακονία! Αυτός, ο Παντοδύναμος και Πάνσοφος Θεός, να διακονήσει το πλάσμα Του! Το δημιούργημά Του! Τον άνθρωπο! Και μάλιστα, τον άνθρωπο, που ξέπεσε από την τιμητική θέση που του είχε δώσει, που περιφρόνησε την εντολή Του!
Αυτόν τον άνθρωπο, διαλέγει να διακονήσει ο Υιός Του Θεού! Κι όχι μόνο να τον διακονήσει σ' όλες τις υλικές και πνευματικές του ανάγκες, αλλά και να θυσιαστεί επάνω στον Σταυρό! Για να τον εξαγοράσει από την κατάρα της αμαρτίας και να τον ξαναφέρει κοντά Του!
«Ος εάν θέλη γενέσθαι μέγας εν υμίν, έσται υμών διάκονος»..
Η συνταρακτική αυτή διακήρυξη Του Κυρίου και Θεού μας, μαζί με το παράδειγμά Του, είναι και για την κάθεμία και τον καθέναν από εμάς, σήμερα, μια πρόκληση για μια αληθινή επανάσταση. Κι ας είμαστε βέβαιοι πως ο δρόμος για την αληθινή «πρωτιά» και το πραγματικό μεγαλείο, περνάει μέσα από την προσφορά και την διακονία στον συνάνθρωπό μας.
Καλότυχοι όσοι τον ακολουθήσουν!
Καλή αυριανή σε όλες και όλους!
Comments
Post a Comment